Περιοδοντική θεραπεία

Η περιοδοντική νόσος είναι μια μικροβιακή φλεγμονή με τοπική αλλά και συστηματική εκδήλωση. Προσβάλλει τα ούλα, το οστό και τους υπόλοιπους ιστούς, που περιβάλλουν και στηρίζουν τα δόντια. Είναι πολύ συχνή (πάνω από 50% του πληθυσμού πάσχουν από αυτή) και αποτελεί την κύρια αιτία απώλειας των δοντιών στους ενήλικες.  Η πιο ήπια μορφή της είναι η ουλίτιδα, η οποία, αν μείνει αθεράπευτη, μπορεί να εξελιχθεί στην πιο βαριά μορφή της περιοδοντικής νόσου, την περιοδοντίτιδα.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Τι είναι η περιοδοντίτιδα?

Η περιοδοντίτιδα είναι φλεγμονή που επεκτείνεται βαθύτερα στους ιστούς και αποτελεί το εξελικτικό στάδιο της ουλίτιδας κατά το οποίο πάσχει, εκτός από τα ούλα, και το οστό που περιβάλλει τα δόντια. Αυτό σταδιακά οδηγεί σε απορρόφηση του οστού, χαλάρωση, μετανάστευση και αυξημένη κινητικότητά των δοντιών και, τελικά, απώλειά τους.

Προδιαθεσικοί Παράγοντες

Η εμφάνιση της περιοδοντική νόσου αλλά και η βαρύτητά της μπορεί να επηρεαστεί από παράγοντες όπως:

• Η κληρονομικότητα
  • Το κάπνισμα
  • Ορμονικές διαταραχές, η εγκυμοσύνη
  • Συστηματικές νόσοι όπως σακχαρώδης διαβήτης
  • Ψυχολογικοί παράγοντες, όπως το stress
  • Ασθένειες που σχετίζονται με ανεπάρκεια ανοσολογικού συστήματος
  • Διάφορα φάρμακα (αντιυπερτασικά, αντιεπιληπτικά κ.ά).

Τα συμπτώματα της περιοδοντίτιδας περιλαμβάνουν πρησμένα και έντονα κόκκινα ούλα, κακοσμία στόματος, υποχώρηση ούλων (υφίζηση), κινητικότητα, ίσως και μετανάστευση δοντιών καθώς και αλλαγή στο δάγκωμα (σύγκλειση δοντιών) σε κάποιες περιπτώσεις.  Σε προχωρημένες καταστάσεις μπορεί να εμφανίζεται και πύον ανάμεσα στα δόντια και τα ούλα.

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι περιοδοντίτιδας. Η χρόνια που είναι η πιο κοινή και επηρεάζει κυρίως τους ενήλικες και η οξεία  που είναι επιθετική και εμφανίζεται σε νέους ανθρώπους  και επηρεάζει μόνο το 2% του πληθυσμού.

Θεραπεία

Το είδος της θεραπείας καθορίζεται κατά περίπτωση και εξαρτάται από τη φύση και τη σοβαρότητα της πάθησης. Η θεραπεία χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: τη συντηρητική και τη χειρουργική.

Η συντηρητική περιλαμβάνει την απομάκρυνση της φλεγμονής και της τρυγίας (πέτρας) με «βαθύ καθαρισμό» σε 4-6 συνεδρίες και εκπαίδευση του ασθενούς στην καλή στοματική υγιεινή.

Στο ιατρείο μας η συντηρητική θεραπεία συμπληρώνεται και με την τεχνική των laser, συμβάλλοντας στην ελάττωση του μικροβιακού πληθυσμού και κατ’ επέκταση στην πιο γρήγορη και αποτελεσματική θεραπεία της νόσου.

Σε περίπτωση που η συντηρητική αγωγή δεν φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε μπορεί να εφαρμοστεί χειρουργική μικροεπέμβαση, που αποσκοπεί στον αποτελεσματικότερο μηχανικό καθαρισμό της φλεγμονής και την ανάπλαση του οστού. Η τελευταία πραγματοποιείται με τοποθέτηση οστικών μοσχευμάτων ή μεμβρανών κατευθυνόμενης ιστικής αναγέννησης.

Επικοινωνήστε μαζί μας

Τηλέφωνο
info@mydentistdrama.gr

Κλείστε ραντεβού

Συμπληρώστε τη φόρμα για να κλείσετε ραντεβού στο MyDentist.

Περισσότερες υπηρεσίες MyDentist

Εξερευνήστε τις υπόλοιπες υπηρεσίες στις οποίες ειδικευόμαστε.

Laser-θεραπεία

Οι οδοντιατρικές υπηρεσίες με Laser ενσωματώνουν τις ποιο σύγχρονες εξελίξεις της τεχνολογίας σε διάφορους τομείς της οδοντιατρικής.

Επ. Οδοντιατρική

Ζούμε στην εποχή όπου οι ασθενείς είναι πολύ συγκεκριμένοι για τον τρόπο αποκατάστασης των προσθίων δοντιών τους.

Εμφυτεύματα

Σε περίπτωση που ένα ή περισσότερα δόντια σας έχουν εξαχθεί, υπάρχουν διάφοροι τρόποι να τα αντικαταστήσετε.

Ακτινοδιάγνωση

Οι συμβατικές και οι επεμβατικές ακτινολογικές εξετάσεις και οι αξονικές τομογραφίες χρησιμοποιούν ως μέσο την ακτινοβολία.